Bırakın Çocuklar Çocuk Kalsın

11/18/2016 07:43:00 ÖS

"Kalk doğur kendini kadirsin.
  Kadınsın , kızımsın , annemsin.
  Ne çok sütün vardı oysa..
  Dünyayı kin mi emzirsin ? "


   Dün gece onaylanan bir yasa metniyle , bugün çoğumuza gün aymadı.. Keşke tüm kadınlara aymasaydı ancak ne yazık ki çoğumuza aymadı. Biz bu toprakların şanssız kadınlarıyız. Şort giydiği için uçan tekme yiyen , psikolojik ve fiziksel şiddet görmeye alıştırılmış , başı kapalı diye okul kapılarında sürüklenmiş , 13 yaşında bebekleriyle oynarken 40 yaşında adamın altına atılmış , 14 yaşında kadın olmadan anne olmuş .. Daha saymama gerek var mı bilmiyorum. Türk toplumunun can acıtıcı gerçekleri , yerin dibine batasıca gelenekleri , bilmeyen kaldı mı ? Varsa bilmeyen hiç öğrenmesin bu konuda cahil kalsın dilerim. Çoğumuz tırnak etlerini kemirerek evinde sinirden kuduradursun , bazı gerçekleri size sunmak , sinirinize sinir katmak isterim.

Bu bahsedeceğim 3 kişiyi de şahsen tanıyorum. Hikayelerini kendilerinden dinledim. Tanıdığımda biri 22 yaşındaydı. Evlenip boşandığını söylemişti ilk başta , annesinin yanında kalıyordu , şaşırdım. 22 biraz erken gelmişti bunca şey için. Bana büyük gelen bu olayların ardında meğer daha büyükleri varmış. 17 yaşında biriyle sevgili oluyor. Çok aşık. Adam da buna aşık sözde. Adamın yaşı 20. 18'ine basmadan adam evlenelim diyor. Bizimki de çok aşık ya.. Kaçıyor annesinin evinden. Sonrası hep zulüm.. Kaynana şiddeti , koca şiddeti. İmam nikahı var resmi nikah yok. Resmi nikahın adı geçince gelsin dayaklar , hakaretler . Ben çalışayım deyince odaya kitlemeler. Ama çok insaflı bir aileymiş ki(!) odaya kitlediğinde yemeği verince yanında paket paket sigara da bırakıyorlar. Ne kadar minnoşlar değil mi ? Gözlerinizden kalp çıktı sizin de , ne kadar harika bir aşk öyküsü.. Kız 2 sene sonra bir yolunu bulup kaçıyor evden. Resmi nikah olmamasına şükredeceğimiz nadir durumlardan birisi.

2. Kişi 26-27 yaşındaydı. 17'sinde kaçıyor , evleniyor. Sonrası bildik hikaye. Şiddet. Tanıdığımda şiddet şu boyuttaydı ; adam ellerini ve ayaklarını kalorifere zincirlemiş , vileda sopasıyla dövmüş. 2-3 kez evi terkediyor , adam gidip olay çıkartıp geri getiriyor. Çok yol gösterdim , dinletemedim. Sonuç hep kocasına döndü. İstemediği bir evliliği hiçbir güvencesi olmadığı için , kimseye güvenemediği için devam ettirdi. Şimdi napıyor bilmiyorum , umarım o adamdan kurtulmuştur.

3. Kişi tanıdığımda 35 yaşlarındaydı. 16'sında evleniyor. Silah zoruyla. Nikahta kıyafetinin altından silahın soğuk kabzasını hissederek kabul ettim diyor. 4 çocuğu var. Sizce o çocukları isteyerek mi yaptı ? Aaaa ama öyle oluyordu dimi ülkemizde. Çocuğu varsa seve seve yapmıştır. Evlilik içi tecavüz mü , a ah üstüme iyilik sağlık o da ne ?

Birde benim değil tüm ülkenin bildiği iki olaydan bahsedeceğim size. Ünzile ve Güldünya. Hatırladınız mı ? Ünzile satılıyor , Güldünya töreye kurban...

Gelelim bugünkü olayla bağlantısına. Hoş burdan herkes anlamıştır ancak ben yine de sakin kalmaya çalışarak tane tane anlatacağım. Bakalım metinde ne yazıyor ?
"(2) Cebir, tehdit, hile veya iradeyi etkileyen başka bir neden olmaksızın 16/11/2016 tarihine kadar işlenen cinsel istismar suçundan, mağdurla failin evlenmesi durumunda, Ceza açıklanmasının geri bırakılmasına, hüküm verilmiş ise cezanın infazının ertelenmesine karar verilir. Zamanaşımı süresi içinde evliliğin, failin kusuruyla sona ermesi halinde fail hakkıdaki hüküm açıklanır veya cezanın infazına devam olunur. Bu fıkra uyarınca fail hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına veya cezanın infazının ertelenmesine karar verilmesi durumunda, suçtan azmettiren veya işlenişine yardım edenler hakkında kamu davasının düşmesine veya infazının ortadan kaldırılmasına karar verilir"
Bu metni 2-3 kez okuyup iyice idrak etmeye çalışalım. Ben bir hukukçu değilim. İlk okuduğumda algılayamadım. Yani gerçek mi olduğunu algılayamadım. Avukat bir yakınıma anladığımı açıkladım ve böyle mi diye sordum. O da evet olan metinde aynen anladığın gibi dedi. Yani bu ülkedeki satılan , görücü usulu zorla evlendirilen , tecavüze uğrayıp namusu temizlensin diye zorla evlendirilen 15-18 yaşın altındaki çocukların ( bakın çocuk diyorum ! ) ceza almış koca müsvetteleri serbest kalacak. İlerleyen saatlerde Bozdağ bunun tecavüzcülere yönelik olmadığına dair , B. Yıldırım ise sadece geçmişe yönelik ve bir sefer olacağına dair açıklama yaptı. İçimizin rahatlaması mı gerekiyor ? Benim rahatlamadı. Rahatlayanların nasıl rahatladı anlam veremiyorum. 
Bir çok kişi buna muhalefet görüşleri partisine hakaret olarak algıladı , bir kısım ise dinine hakaret. Arkadaşlar ben kapalı bir kadınım. Herhangi bir parti destekçisi değilim. Genel olarak objektif yaklaşmaya çalışırım. Adalet ve Kalkınma Partisi yaptığı için bir şeyi reddetmem. Veya başka bir parti yaptığı için kabul etmem. Bugün tepki verenler emin olun aynı şeyi Cumhuriyet Halk Partisi ' de yapsa tepki verecekti , Milliyetçi Hareket Partisi  ' de yapsa tepki verecekti. Bunun partiyle , dinle bir alakası yok. Mağduriyetler giderilsin diye dediler , 3000 aile mağdur dediler. Neymiş bu mağduriyet birde ona bakalım. 
Erken Yaşta Evlilik Mağduru Gelinler Af Bekliyor

Bakın sevgili okur ; röportajı dikkatle okuyun. 4 kişi var röportaj veren . Önce kaynanaları konuşuyor , sonra onlar. Peki kalan 2996 aile nerede ? Biri bize bu 2996 ailenin içindeki kız çocuklarının (!) hepsinin kendi rızasıyla evlendiğini kesin olarak söyleyebilir mi ? Söyleyemez. Söylese bile bir şey değişir mi ? 18-19 yaş evlenmek için ne kadar erken dediğimiz bir zamanda , 15-18 yaş arası kız ve erkek çocuklarının evlenmesi , sevmesi ne derece mantıklıdır , ne derece tutarlıdır ? 15-16 yaşınızda ne yapıyordunuz ? Peki bu yasadan rahatsızlık duymayan bir kişi bana gelip , çocuğu 16 yaşında ben evlenmek istiyorum diye gelse ne yapacağını söyleyebilir mi ? 
Bu bir parti meselesi değil inanın ki değil. Bu yasa metni belki iyi bir şey düşünülüp hazırlanmıştır , belki bir nabız yoklamadır bilemeyiz sonuçta kimse niyet okuyucu değil. Ancak bu metin nelere yol açar bunu hesap edebiliyor musunuz ? Bu metin bugün onaylandı diye haberler yapıldığında kaç sapık , kaç pedofili , kaç tecavüzcü , kaç namus bekçisi avuç ovuşturdu biliyor musunuz ? Geriye dönük bir yasa olması ileride tekrar çıkmayacağının garantisini verir mi ?

İleride bu suçu işleyen bir kişi ceza aldığında bu kararı örnek karar olarak gösterip cezasını bozdurabilir mi , ihtimal dahilinde , olabilitesi var. Bugün Türkiye'de namus temizlensin diye veya para karşılığı veya önceden verilmiş söz var diye evlendirilen kız çocukları bu ülkenin gerçeğidir. Bu çocuklarla evlenmeye kalkan kişilerde bir rahatlama söz konusu olur mu evet olur. Çocuklara tehditle "rızam vardı" dedirtilir , sonra evlendirilir mi ? Evet şu an var olan metin buna kapı açıyor. Bir parti bir karar alacaksa ve bu karar çocuklarla ilgiliyse neden bir pedagog ve bir hukukçuya danışılmadan bir metin hazırlanıyor ? O kararın toplum yapısına göre alınması gereklidir. Bizim toplumumuz bu aftan ne hayaller çıkarır aklı alan biri varsa Allah aşkına bana açıklasın. 

Bu aşırı mağdur ailelerden isteyerek evlenenlere sorum. Bunun suç olduğunu biliyor muydun kardeşim ? Bal gibi biliyordun. Yaptın mı ? Yaptın. O zaman sonuçlarına katlanacaksın neyin mağduriyeti bu ? Savunanlar bir bakıma bir suçlu için af istediklerini unutmasınlar. 12-15 yaş aralığı bir erkek veya kız çocuğunun isteyerek cinsel ilişki yaşamış olabileceğini savunuyorsunuz bunun farkına varın. 13 yaşındaki kızı hatırlayın , rızası vardır deyip tecavüzcüleri salınan. 13 yaşında kız bilmem kaç adamla ilişkiye girmeye rıza göstermiş olabilir mi ? 
Bu bile isteye suç işlemiş ailelere gelene kadar neden bu alanda ıslahat çalışmaları yapılmıyor ? Mis gibi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınız var. Mahalle mahalle gezip 18 yaşından küçük çocuğu olan aileler bilgilendirilse , seviyorum evlenmek istiyorum diyen kızlar bir psikolog ve avukat eşliğinde dinlense , ailesi , aile hayatı yakın çevresinden konu komşudan sorgulansa , okullarda eğitimler verilse , kim olduğunu bilmediğim bir adam Tv'de çıkıp "13 yaşındaki kız evlenebilir " diye fetva vereceğine din adamları çıkıp bu konuları enine boyuna , Türkiye gerçeğini göz önüne alarak tartışsa... Bunlar oturduğum yerden benim aklıma gelen şeyler. Siz vekiller , bakanlar o paraları koltuklarınızda osurmak, osuruktan fikirler üretmek için falan mı alıyorsunuz ? 
Velhasıl kardeşim inan ki konu senin partin değil. Çocuklarımızı korumaya çalışıyoruz , bu ülkede zorda olsa çocuklarımızı yaşatmaya çalışıyoruz. Tüm meselemiz çocuklar. Eh çocukları da savunmak yoksa fıtratında , görmüyorsa gözlerin , bir fikir derdine düştüysen sadece ve bu yalnız kendi fikrinse.. Ne diyim sana daha ben. Konfor alanını biraz terket , apartmandan çık sola dön tam orada bu ülkenin gerçekleri seni bekliyor. Dikkat et ilk kez göreceksin , yüzüne tokat gibi çarpmasın. Oraya gitmeden şu parçayı sana armağan ediyorum , belki biraz yumuşarsın..

Sertab Erener - Kız Leyla  






You Might Also Like

0 yorum

Populer Gonderiler