Hayatta En çok istediğiniz şey

11/13/2016 10:02:00 ÖS

Kişisel gelişim kitaplarından zırvalama ürünü olanlar nasıl başlar ? Bu yazıyı sizlere pembe panjurlu evimin havuza bakan terasından yazıyorum , bu yazıyı sizlere deniz manzaralı evimden yazıyorum , bu yazıyı sizlere....  Neden böyle bir yerden yazıyordur ? Çünkü hayallerinin peşinden gitmiştir. İstediği şeyleri yapmıştır.  Sonucunda kazanmıştır ve günümüzde lüks olarak adlandırılabilecek şeylere sahip olmuştur. Gerçi günümüzde havuzlu villa falan lüks değil. Kredi çekip 679 ay aç yaşayarak sahip olabilirsiniz. Kredi çekmek için bankamız nurbank'ı tercih ederseniz 34 ay kredinizi ötelemiyoruz(reklam aldım). Neyse konuyu dağıtmayalım. ( Şu konu dağıtmamaya da hep özenmişimdir ama konularım hep dağılmıştır ve sonunda söyleyeceğim şeyi unutmuşumdur. )  Nasıl devam eder bu kitaplar ? İstediğini yap , istediğini yap , ne istediğine karar ver , hayatta en çok ne istiyorsun ? Sonra da aslansın , kaplansın diye verir gazı verir gazı. Burada ilgilendiğimiz konu hayatta en çok ne istiyorsun ? 

Sistem dışına çıkamamış bir insan olarak sistem eleştirisi yapmayacağım. Gerçi artık bu sistem lafından da sıtkım sıyrıldı. Sistem , yaaa köye yerleşicen abiiiğğğ falan baydı ele ayağa düşünce. Ama "öeehhh anasının örekesi bu kadar da olmaz " dediğim bir an oldu geçenlerde. Instagramda keşfet kısmında "cık cık cık bu nedu ya " efektleriyle bir babanne bir anane edasıyla gezinirken bir süpürge fotoğrafı gördüm. Paylaşan hanım kız , tabiki kullanıcı adı " yenipembegelin " , "öz hakiki yeni gelin " , "en iyi pembe gelin benim " gibi birşey olan bir hanım kız altına şunu yazmış ; "Hayatta en çok istediğim şey şuan indirimde , hemen siparişimi verdim , aman Allahım benim olacağına inanamıyorum."

Bunu okuyunca 5 dakika 23 saniye kadar ekrana boş boş baktım. Gerçekten boş boş ama. Gözüm dalmış gibi. O sırada gözüm odanın bir köşesinde hunharca atılmış vaziyette duran elektrik süpürgesine takıldı. Acaba ben yanlış mı yapmıştım ? Kıymetini bilememiş , onu sevememiş miydim ? Gerekli ilgi alakayı gösterememiş miydim ? Sonuçta süpürge , hayatta en çok istenen şey. Önemli bir yeri vardı ve ben anlayamamıştım.  Yeni bir gelin olacakken , süpürgemi seçiş anımı hatırladım. Tahor'la avm ye gittik. Bir mağazaya girdik. Süpürge fiyatlarına baktım. Görevliyi yanıma çağırdım. Bilmem kaç watt olucakmış annem öyle dedi , toz torbalı olsun dedim. Bunlar var dedi. Bu kaç para dedim. O normalde 267 Tl ama teşhir ürünü kaldı sadece 120 Tl'ye verelim isterseniz dedi. Tamamdır ver dedim. 5 dakika sürmemişti. Yarı fiyatına almıştım , bence çok sevinçli bir olaydı. Sonra o süpürgeyi bozdum. Çünkü Selim'in yere attığı kabakları süpürgeye çektim. Sonra da kayınvalidemin süpürgesine el koydum. Tüm bunlar film şeridi gibi gözümün önünden geçerken tekrar gönderiye baktım. 1500 tl diyo. Süpürge diyo. 1500 tl.

20 yıl önce çalı süpürgesi kullanılmıyor muydu bu ülkede ? Elektrikli süpürgeyle mi doğdun ananın karnından tatlı qıs demek istesem de tekrar gönderiye bakmayı tercih ettim. Hayatta en çok istediğim şey. Bir insanın hayatta en çok istediği şey nasıl bir süpürge olabilir ? Domestikliği ruhuna damperli kamyonla mı döktüler ? Süpürge yerleri fırçalaya fırçalaya süpürse nolur ? Bir insan nasıl böyle boş bir hale gelebilir. Aha işte tam bu noktada tüketim toplumu devreye giriyor.

Sistem dediğimiz olay ne üzerine kurulu ? Tüket , kazan , tüket , kazan , daha çok tüketmek için daha çok kazan.

Börülsu ; evlilik çağına geldiğinde , münasip kısmetiyle evlilik hazırlıklarına başlıyor. Pudra pembesi ve mint koltuğunu aldıktan sonra , ikea'ya koşup beyaz komodini alıyor. Evin heryerini haplanmış Alice edasıyla harikalar diyarına çeviriyor. İstiklal Marşı , saygı duruşu ve düğünden sonra evine giriyor. O artık bir domestik. Kocasının ismini minnoş veya aşkuş ve en fenası kociş olarak değiştiriyor. Evinin piremsesi Börülsu'nun en çok istediği şey tabii ki süpürge. Çünkü bütün sosyal medya ünlülerinde o süpürgeden var. Börülsu'nun neyi eksik ? Börülsu'da evinin piremsesi , Börülsu'da lüks hayat yaşıyor gibi gözükmekten haz duyuyor. Ne isteyecekti bu şartlar altında ? Sen ben gibi varoş varoş trenle dünya turu falan mı isteyecekti ? Tabiki 1500 tl'lik süpürgeyi isteyecek. Hem ilerde oğlu Börtecan veya kızı Börtesu doğduğunda yerlerin temiz olması şart. Çünkü çocuklar yerleri yalayarak gezerler bunu hepimiz biliyoruz.

Perdenin arkasında ne var biliyor musun ? Börülsu mutsuzluktan geberiyor. Börülsu'nun mutsuzluklarından mutluluk kırıntısı çıkarması lazım. Börülsu'nun kocası hiçbir zaman aşkuş veya kociş kalıbına giremiyor. Börülsu'nun özenle seçtiği pembe-mint koltuğunda yemekten sonra osurarak uyuklamaya başlıyor. Börülsu'nun tek yolu özenip tüketmek.
Kocasına ısrar ederse eve çiçek getirtebilir. Birde belki iyi bir çocuk olursa haftasonu semtin en lüks restoranında kocasıyla attığı fotoğrafın altına " Çok şükür bin şükür seni bana verene " yazabilir.

Börülsu'nun en kısa zamanda altın sıçan süpürgesine kavuşmasını dilerim. Kişisel gelişim demişken siz bu Börülsu'ların paylaştığı kitaplara kanmayın. Bak bi ara Ferrarisini Satan Bilge vardı ama oda sonradan Porsche aldı diyolar. 345 taksitle almış. Nurbank ; kredinin tek adresi. Kestiiik.

https://www.youtube.com/watch?v=yFAnn2j4iB0

You Might Also Like

2 yorum

  1. Yazılarınızı keyifle okuyorum�� yenilerini bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Bu arada ben instagramdan takipciniz münire hezer:)

    YanıtlaSil

Populer Gonderiler