MADAME TUSSAUDS İSTANBUL

12/24/2016 01:33:00 ÖÖ

Selam cınıms. 2-3 hafta önce bir sabah , hayata yine Bihter Ziyagil gibi uyandım. Tahor'a ; "şşşş huoooppp ben koruya koşmaya gidiyorum , döndüğümde reca ederim kültürel bir aktivite bul ." dedim. Sonra uyanmışım. Herhalde işler öyle olmadı.

"Canım , minik kuşum , kocişim , biz neden kültürel aktiviteler yapmıyoruz minnoşum ? "
"Yapalım."                                                                                                                               
         "Heh işte onu diyorum bende yapalım da napalım mesela ? "
         " Ne biliyim yeaa bul bişey yapalım."
         " Kanka istanbullu olan sensin sen bulucan , napalım ? "
         " İkea'ya gidelim ? "
       
    Yemin ediyorum tanıdığımda şöyleydi tam olarak ;

          " Nur'cum nasılsın ? Nazım Hikmet kültür evi'nde bu hafta çok güzel bir oyun varmış , gidelim istersen . "
         " Alo Nur naber ? Ya çok güzel bir film geldi bu hafta sinemaya gidelim mi beraber ? "
         " Heh Nur ya ne dicem bu hafta filarmoni orkestrası konseri varmış , kimseye söz verme , çarşamba akşam 8 de oraya gidiyoruz."

          Yani inanın tam olarak nerde İkea'yı kültürel faaliyet sınıfına soktu , ne noktada bu evrimi geçirdi bilmiyorum. O noktayı kaçırmışım. Biri beni bayıltmış kafama odunla vurup , uyandığımda kucağımda bebe mutfakta yemek yapmaya çalışıyordum. Arada da eski hayatımı mı hatırlıyorum napıyosam artık böyle histeri krizleri geçiriyorum , kültüüüüüüüüğr , kültüüüüüğr diye ağlamaya başlıyorum. İşte yine öyle bir kriz anında baktım İstanbul'a Madame Tussauds açılmış. Dedim kanka kartını getir , gidiyoruz.

         Madame Tussauds ; bir kaç uyuz arkadaşımın Londra fotoğraflarında gördüğüm bir balmumu heykel müzesi. İstanbul'a açıldığını duyunca , Vizontele filmindeki Reis Bey gibi tepkiler verdim. Bu müzeler Marie Tussauds isimli bir heykel sanatçısı tarafından açılıyor ki kendisinin de enteresan bir hayatı var , okumanızı tavsiye ederim internetten.
Marie Tussauds
     Biletleri biz internetten aldık , iyi ki de öyle yapmışız. Çünkü kapıya geldiğimizde bir miktar bilet kuyruğu vardı ve biz havalı havalı " bi saniye cnm biletim var geçebilir miyim ? " diyerek hiç beklemeden içeri girdik. Diğer sebebi ise kapıda duyduk ki bilet fiyatı 48 TL imiş. Biz internetten Sea Life Akvaryum + Madame Tussauds giriş biletini 66 TL ' ye aldık. Böylece sonra Selim'ide akvaryuma götürebilmiş olduk o da başka bir yazı konusu. TixBox sitesinden ortak veya tek girişlik biletinizi alabilirsiniz.

    Müzenin sayfasında gezi süresi 2-2.5 saat yazıyordu ama biz 3.5 saat geçirdik. Yani şu yukarıdaki fotoğraftan anlaşılabileceği gibi adamlar yapmış. Kulak kılı , burun kılı , el gözenekleri dahi yapmış. Heykelleri görünce gerçekten inanamadım. Zaman zaman bir heykeli incelerken diğer heykeli görevli falan sandığım oldu. Buradaki görevli sandığım da Steve Jobs. Yani adam yaşasa kahrından ölürdü herhalde. Ama napabilirim arkamda kalıyodu giydirmişler siyah siyah napiyim yani ?

   Şimdi biraz da müze içinde kurulmuş mini para tuzaklarından bahsedeceğim. Girişte İstiklal Caddesindeki tramvaydan var , girerken onun içinde bir fotoğrafınızı çekiyorlar , size bir fiş veriyorlar , çıkışta isterseniz o fotoğrafınızı 25 TL karşılığında alabiliyorsunuz. İçeride zaten 456 adet fotoğraf çekindiğimiz ve İstiklal Caddesindeki tramvaydan bize ilallah geldiği için biz almadık. Zaten Taha 25 TL ' yi görünce kaçmaya başladı. Bu Marie Tussauds heykelinin bulunduğu kısımda bir stand var. Hani şu el kalıpları çok meşhur oldu ya , onu yapıyolar. Elinizin mini bir heykelini yapıyorlar yani. Tek el 45 TL idi. Led ışıkta isteğe bağlı ekliyorlar da onun fiyatını unuttum. Şahsen gece uyandığımda başucumda kesik el gibi led ışıklarıyla donatılmış pavyonvari elimi görsem kelime-i şahadet getirip Taha'ya tekme atarım. Korkuyorum ben o ellerden ya. Bak bi ürperdim yine. Onun dışında çıkışta müze mağazası var. Magnetler 15 , anahtarlıklar 15 , defterler 30 , kalemler 10 tl. Aslında burda bir anahtarlığı çok beğendim , hatıra olsun diye alıcaktım ama pos cihazları bozuktu. O anahtarlığı alamadım içimde kaldı. Bunlar dışında verdiğiniz ücret dışında bir şey vermiyorsunuz. Bunlar da isteğe bağlı şeyler zaten.

   Müze ulaşımı çok basit. İstiklal Caddesi üzerinde Grand Pera Avm'nin giriş katında. Zaten caddede sağ taraftan ilerlerken hemen karşınıza çıkıyor. Müzede bir çok Türk ve yabancı sanatçı , bilim adamı ,tarihe geçmiş isimler mevcuttu. Yabancı kısmı iyiydi de Türklerde ne kadar alakasız adam varsa doldurmuşlar. Yani Kerem Bursin'in balmumu heykelinden banane Allah aşkına ? Koysana oraya bir Kemal Sunal , Şener Şen falan. Hiç sevmiyorum şu yeni yetme oyuncuları. Ama yine de emeğe saygı çok güzel yapmışlar. Sevmediğim adamı bile sevesim geldi.

   Fotoğraflara geçeceğim ama geçmeden önce bir olaydan bahsetmek istiyorum. Şimdi ben müzeye gittikten sonra facebookta bir grup var , okulsuz eğitim anneleri grubu , oraya yazdım hemen çocuklarla gidebilirsiniz diye. Bir hanım çıktı dedi ki ; orası muhafazakarlara göre bir yer değil. Bende kendisine kibar bir şekilde cevap vermeye çalıştım grupta tartışma çıkmaması adına. O sizin fikriniz dedim saygı duyarım olabilir siz öyle düşünürsünüz ben böyle dedim. Ben demiyorum Efendimiz diyor dedi. Yahu Allah aşkına ben gidip Steve Jobs a mı tapındım ? Einstein'ın önünde sana tapıyorum mu dedim ? Johnny Depp ' i eve getirip önünde 3 vakit namaz mı kıldım ? İnternet çağındayız herkes din ile alakalı gerekli bilgiyi bir aramayla bulabilir. Muhafazakarlara göre değil ne demek ? Muhafazakarlar öyle yapmasın böyle yapmasın. Başımda örtü var diye mi ? Başı açık olan bir insan olamıyor mu muhafazakar ? Etiketleye etiketleye bitiremediniz insanları. Ben gittim , git diye kimsenin kafasına silah dayamıyorum , canı isteyen gitsin güzeldi diyorum , günahı varsa da bana sevabı varsa da bana , ben doldurur ben içerim günah benim kime ne ? Küçük küçük tanrılar doldu etrafımız , tanrıcılık oyunu sizin yaptığınız , hiç kimse kusura bakmasın başka bir şey değil. Bu sinirimi de kustuktan sonra fotoğraflara geçiyorum. Lisede bir edebiyat öğretmenim vardı , bir sorusuna cevap verdikten sonra "teşekkürlerden bir demett" derdi. Okuyana vakit ayırdığı için teşekkürlerden bir demetttt efenim. Tabi ki fotoğraflar sadece müzenin bir kısmı hatta çok küçük bir kısmı. Fotoğraf istediğiniz kadar istediğiniz yerde çekebiliyorsunuz bu arada kimse gelip tepenize dikilmiyor. Ama baya sıra bekliyorsunuz bazı yerlerde. Biz beklemedik inceleyip devam ettik kalabalık olanlarda. 





zalımlar collection
bu kadına ciddi manada aşığım.


Yani Brad Pitt'in yapa yapa bu halini mi yaptınız ? 

bu eni vici vokki dediğimiz şarkının hikayesini bir araştırın dedim. çok pis thriller yaptım yalnız inşallah gizli kamera yoktur.  

Einstein ' la herkes ama istisnasız herkes aileden biri gibi poz veriyor. Albert amcamlarda e=mc2 bulma keyfssss.


Yaşar Kemal ' in eşi kıyafetlerini vermiş. Ya ben görsem ağlardım herhalde o kadar güzel yapmışlar ki. 

Padişahları portrelerinden yapmışlar. 


Mimar Sinan

En mükemmeli buydu kalp. 

Mevlana'yı sanıyorum yeğeninin ölçülerinden yapmışlar. 


Şu çocuğu deviricektim. 

Bu pozdan sonra bilin bakalım kim katliam çıkardı ? 


Biz Nadal'cıyız canım hiç öpmiyim. 






Steve bey pardon siz yetkili bir abiye benziyorsunuz





 

 
  

You Might Also Like

0 yorum

Populer Gonderiler